Sådan udvikler du digital kupon markedsføringsstrategi
I denne artikel vil vi dække fordelene og truslerne ved digitale kuponkampagner. Vi vil tale om, hvordan du designer din kuponmarketingstrategi, hvordan du vælger dine kampagnemål, målretter og personaliserer dine kuponkampagner, annoncerer og hvor du skal distribuere dine kuponer. Du vil også lære, hvordan du designer kuponannoncerne og -placeringerne, og hvordan du sporer og optimerer dine kuponkampagner. Sidst men ikke mindst vil vi give dig lidt inspiration til din næste kuponkampagne.
Indhold:
- Hvad er kuponmarkedsføring?
- Hvorfor skal du investere i digital kuponmarkedsføring?
- Fordele ved kuponmarkedsføring
- Potentielle ulemper ved kuponmarkedsføring
- Sæt et mål for din kampagne
- Hvilke incitamenter eller rabatter skal man tilbyde?
- Hvor meget rabat skal du tilbyde?
- Hvordan bruger man målretning i kuponmarkedsføring?
- Hvordan tilpasser du dine kuponer?
- Hvordan begrænser du dine kuponkampagner?
- Traditionelle kuponer vs. digitale kuponer
- Hvordan fordeler du dine kuponer?
- Hvordan skal kuponkoden se ud?
- Hvordan designer du dine kuponkodeannoncer (placeringer)?
- Hvordan designer du dit websted og din mobilapps brugergrænseflade, så den kan rumme kuponer?
- Hvordan administrerer du dine kuponkampagner?
- Hvordan måler du din rabatkuponkampagnes succes?
- Hvordan optimerer du dine kuponkampagner?
- Hvordan forebygger man bedrageri og misbrug?
Hvad er kuponmarkedsføring?
Kuponmarkedsføring handler om brugen af kuponkoder, værdibeviser og rabatter for at tiltrække og fastholde kunder og udnytte kundernes interesse i at spare penge på køb.
Kuponer kan have forskellige former, det kan være offentlige koder (BLACKFRIDAY), som en bestemt målgruppe kan bruge eller personlige, unikke kuponkoder (valentines19503), der tildeles specifikke kunder. De kan distribueres online eller offline i mange former (kode, stregkode, QR). De kan bruges i både B2B og B2C markedsføring. Desuden kan kuponer være personlige eller have specifikke indløsningsregler, der definerer ønskede indløsningsbetingelser. Kuponer kan være et meget alsidigt marketingværktøj, der bruges effektivt gennem hele kunderejsen.
Hvorfor skal du investere i digital kuponmarkedsføring?
Kuponer er allerede blevet sofistikerede marketingværktøjer, som ikke kun driver salget, men også hjælper med at opbygge brandimage og kundeloyalitet. Ved at bruge en moderne infrastruktur er kuponkampagner også en kilde til sporingsdata til CRM, som bruges til at opbygge og løbende forbedre din marketingindsats generelt. Lad os se på nogle statistikker, der viser, hvor almindelig brugen af kuponer er blevet:
- 90 % af forbrugerne bruger kuponer.
- Indløsningen af digitale kuponer i USA overgik indløsningen af papirkuponer for første gang i 2. kvartal 2020.
- Eksperter forudser, at brugen af digitale kuponer vil stige i 2021 og nå 145,3 millioner brugere ved årets udgang.
- Digitale kuponindløsninger forventes at overstige $90 milliarder i 2022.
Kuponer kan hjælpe næsten enhver virksomhedstype og størrelse, hvis kun en kuponmarkedsføringsstrategi er planlagt i henhold til det aktuelle budget og klare marketingmål.
Fordele ved at have en kuponmarkedsføringsstrategi
Her er nogle fordele, der følger med en veltilrettelagt kuponmarketingstrategi:
1. Opnå dine salgsmål hurtigere
Kuponer kan bruges som incitamenter for kunder til at udføre specifikke handlinger, der hjælper med at nå salgs- og marketingmål. For eksempel kan kuponer hjælpe dig med at bryde lige med varer, der ikke sælger godt, og til at opsælge dit tilbud.
2. Udvid din kundebase
Kuponer påvirker ikke kun dine kunders loyalitet, men øger også sandsynligheden for, at de vil henvise dit brand til venner og familie oftere. Folk reagerer følelsesmæssigt på brands, der rækker ud for at takke loyale kunder med kuponer, som uden tvivl hjælper med at opbygge positive associationer.
3. Slå konkurrencen
Hvis du finder dig selv at gå på hovedet med andre mærker, er kuponmarkedsføring en fantastisk måde at gøre dine tilbud mere attraktive og populære i det konkurrenceprægede detailmiljø.
4. Spor din succesrate
At tilbyde kuponkoder gør det nemt at måle dit investeringsafkast (ROI). Når folk indløser en kuponkode online, behøver du ikke spørge dem, hvordan de fandt din virksomhed. Du kan lave kampagnekoden for at overvåge antallet af indløste kuponer for at bestemme, om dit tilbud er succes.
Potentielle ulemper ved kuponmarkedsføringsstrategi
Kuponer, ligesom ethvert andet forretningsværktøj, indebærer en skjult risiko, som du skal være opmærksom på, før du springer direkte ud i rabat.
1. Mulig mærkeskade
Overdreven og konstant rabat vil sandsynligvis føre til mulig brandskade, hvor din virksomhed betragtes som mindre ønskværdig og billig.
2. Stigning i engangskøbere
Stigning i engangskøbere og reducerede satser for brandloyalitet blandt din kundekreds. Dette kan især ske, hvis nogle få butiksrabatkoder er placeret på offentlige steder, hjemmesider eller betalt annoncering.
3. Mindre loyale kunder
Tendens til at generere trafik fra prisdrevne shoppere og kunder uden for din målgruppe, hvilket fører til færre gentagne salg, øgede anskaffelsesomkostninger og brænding af dit kampagnebudget. Desuden, hvis du rabatter regelmæssigt, og din strategi er offentlig og forudsigelig, kan nogle kunder forsøge at overliste dig, springe over at købe til almindelige priser og vente, indtil produkterne er på rabat.
4. Højere opgivelse af indkøbskurv
Kunder kan tude, når de ser kuponboksen ved kassen, da de går afsted for at søge efter en aftale. 72 % af vognene er forladt, og halvdelen af de handlende rejser for at søge efter kuponkoder.
5. Risikerer din bundlinje
Hvis du ikke er forsigtig og målretter dine kampagner rigtigt, kan du overforbruge dit budget eller risikere svindel. De fleste af skaderne ved kuponmarkedsføring kan undgås ved at give forsigtige rabatter, et rimeligt beløb, snæver målretning, sende unikke kuponkoder eller ikke offentliggøre kuponerne. Det rigtige design af din kuponmarkedsføringsstrategi og display kan også afbøde nogle af risiciene. Med den rigtige kuponudbyder kan du begrænse den potentielle skade ved at pålægge flere kuponfordelinger og indløsningskriterier. Mere om det senere.
Sæt et mål for din kampagne
Før du implementerer din kuponkampagne, skal du først bestemme, hvad du vil opnå. Vil du have mere gangtrafik ind i din butik? Ønsker du at indsamle oplysninger om potentielle nye kunder og opbygge din mailingliste? Forsøger du at aflaste overskydende beholdning?
Her er en liste over eksempler på kuponmarketingmål, der kan hjælpe dig med at planlægge din næste kuponkampagne:
1. Ny kundehvervelse
Uanset om du vil ind på nye markeder og tilbyde et incitament til første køb eller give en henvisningsrabat, er kuponkampagner en fantastisk måde at få nye kunder ind på.
2. Øge salget i en lavsæson eller for et specifikt produkt
Nogle produkter eller tjenester er sæsonbestemte, eller deres salg falder lidt i bestemte sæsoner. Du kan forbedre dit salg i disse tider ved at bruge rabatkuponer. Et godt eksempel er flyselskaber, der tilbyder lavere priser og kuponkoder oveni i lavsæsonen (sommeren). Med kuponer kan du også øge salget af specifikke varer ved at sælge det i et bundt med en rabatkupon. Hvis du har langsomme varer, udgåede eller tæt på udløbsdato-produkter, kan du bruge rabatkuponer til at slippe af med denne bestand hurtigere.
3. Undskyld kuponer
Hvis du møder kundeklager, kan du tilbyde dem undskyldte kuponer eller værdien af tjenesten eller produktet returneret som en voucher til fremtidig brug. Dette er en meget populær strategi i hotelbranchen. Dette er en kritisk rolle rabatkode.
4. Indhentning af kundedata eller samtykker
Du kan tilskynde til abonnement på nyhedsbreve, tilmelding til loyalitetsprogram, oprettelse af profil, dobbelt tilmelding, cookie-samtykke, datasporing og mere med rabatkuponer. En meget populær kuponstrategi er at tilbyde rabat ved det første køb efter et nyhedsbrevsabonnement. I lyset af de nye tredjepartsdataregler, der ruller ud, kan det være en vindende strategi at tilskynde brugere til at tillade datasporing.
5. Få kundefeedback og UGC
Du kan bruge kuponer til at opmuntre kunder til at deltage i en kort undersøgelse om dit brand. At finde ud af mere om potentielle smertepunkter og fikse brugervenligheden af dit websted og attraktiviteten af dit tilbud er en rabat på 20 % værd. Ved at give værdikuponer kan du også stimulere brugergenereret indhold eller anmeldelser.
6. Geninddragelse af inaktive kunder
Du kan aktivere dine sovende kunder ved at sende dem et tidsbegrænset tilbud indeholdende rabatkuponer.
7. Forøgelse af kurvens værdi
Du kan motivere dine kunder til at tilføje flere varer til deres kurv for at få den ønskede rabat eller gratis fragt. Den bedste måde at gøre det på er at vise, hvor meget der mangler til en specifik aftale lige i kurven.
8. Hop med på de nationale helligdage
Mange virksomheder tilbyder offentlige kuponrabatter på nationale helligdage, når kunder har tendens til at handle mere (som før jul, på Black Friday, Cyber Monday, påske osv.). Læs vores blogindlæg om 8 måder at øge salget med sæsonbestemte kampagner for at finde flere inspirationer.
9. Formindskelse af opgivelse af indkøbskurv
Kuponmarkedsføring kan være et værktøj til at mindske opgivelse af indkøbskurv. Du kan sende e-mails, push-notifikationer eller andre former for kommunikation, efter at kunden har forladt deres indkøbskurv, og tilbyde et tidsbegrænset særtilbud, hvis de gennemfører deres køb inden for denne frist. Du kan finde eksempler fra det virkelige liv på forladte indkøbsvognskampagner i vores blogindlæg .
10. Få kunder til at downloade din app
Der er mange fordele ved, at dine kunder har din app på deres telefoner. Dette vil senere hjælpe dig med at underrette dine kunder om tilbud i realtid, bruge geolocation til dine tilbud og holde dit brand øverst i deres sind. Du kan motivere kunder til at downloade din app ved at tilbyde kuponrabatter kun for app eller en særlig voucher, der glæder download.
Hvilke incitamenter eller rabatter skal du tilbyde i din kuponkampagne?
Når du har besluttet, hvad du vil opnå med din kuponkampagne, kan du begynde at evaluere, hvad du skal tilbyde for at nå dette mål. Du kan undersøge dine konkurrenter for at se, hvilke former for rabatter de tilbyder. Den bedste tilgang er blot at spørge dine potentielle kunder (gennem f.eks. UX-forskning, brugergrupper, A/B-tests), hvilken slags rabat de ville sætte mest pris på.
Her er nogle eksempler på incitamenter, du kan tilbyde dine kunder i en kuponkampagne:
- Gratis produkt- eller servicekupon – for eksempel en gratis dessert til hvert frokostmåltid bestilt om mandagen eller en gratis ansigtsmassage til kunder, der deltager i en helkropsmassage i oktober.
- Gratis opgraderingskupon – for eksempel en gratis opgradering til en professionel version af din software.
- Gratis forsendelseskupon – du kan tilbyde gratis fragt på alle ordrer eller ordrer fra en defineret værdi, for eksempel over 30 USD.
- Beløbsrabatkupon – for eksempel en rabat på 10 USD på ordrer over 50 USD.
- Procentrabatkupon – for eksempel 5 % rabat på alle ordrer.
- BOGO (køb en få en) kampagnekupon – køb for eksempel en t-shirt og få en anden gratis. Det kan også være rabat på produktpakken (køb to t-shirts, få 10% rabat).
- Mystery voucher – du kan tilbyde en voucher uden at angive, hvad den giver. Du kan oprette et par incitamenter og sende dem randomiseret til kunderne. De ved ikke, hvad de har modtaget, før de forsøger at indsætte værdibeviset ved kassen.
Hvor stor en rabat skal du tilbyde i din kuponkampagne?
Dette er et svært spørgsmål, og selv at spørge dine kunder giver dig måske ikke det rigtige svar. En god kuponmarkedsføringsstrategi er afhængig af at tilbyde lavere rabatter og analysere svaret. Hvis du ikke når dine mål, kan du rabattere yderligere. Prøv at finde det mindste rabatniveau, der vil øge købssatserne nok til at nå dine mål. Gå ikke under dine marginer, medmindre du har brug for at sælge udgåede, langsomt omsættelige eller udløbende produkter.
Hvordan bruger man målretning i kuponmarkedsføring?
Der er ingen kundesegmentering, der fungerer for hver virksomhed, eller endda for to forskellige virksomheder. Da enhver virksomhed og målgruppe er unik, skal du dykke dybt ned i CRM og salgsdata for at vælge kundesegmentkriterier. Du kan segmentere dine kunder, for eksempel efter placering, alder, præferencer, familiestatus, købshistorik, loyalitet over for dit brand eller enhver kombination af disse faktorer. Det afhænger hovedsageligt af den type produkter og tjenester, du tilbyder. Du bør finde den faktor, der adskiller kundernes præferencer og indkøbsadfærd, som let kan identificeres i dit CRM, og segmentere kunderne efter disse faktorer.
Nogle segmenteringseksempler inkluderer:
- Segmenter baseret på kundernes alder
- Segmenter baseret på familiesituationen – for eksempel gift, ugift, med eller uden børn, børnenes alder eller kæledyr i husstanden.
- Arbejdserhvervsbaserede segmenter – for eksempel beskæftigede, selvstændige, på barsel, på arbejdsløshed, branche, de arbejder i, eller stilling.
- Lokationsbaserede segmenter – for eksempel baseret på et postnummer, by, stat eller nøjagtig geolokation.
- Segmenter baseret på omsætningen pr. kunde – for eksempel omsætning pr. måned, omsætning pr. år.
- Kunder opdelt efter deres aktivitet – for eksempel antallet af ordrer, det allerede brugte beløb.
- Segmenter baseret på favoritkategorier – avanceret segmentering, der bruges til at målrette kuponer, kræver typisk en kombination af mange kriterier, f.eks. kan lokationsbaserede kuponer til faste kunder målrettes til følgende segment: “Kampagnekoder til kunder fra Europa, som har placeret kl. mindst tre ordrer indtil videre og tilmeldte sig for mere end et år siden.”
Hvordan tilpasser du dine kuponer?
Du har højst sandsynligt allerede hørt, at personalisering er altafgørende for en vellykket kuponmarkedsføringsstrategi. Jeg gætter på, at du også har hørt eller endda oplevet det overvældende privatlivsproblem blandt moderne forbrugere. Under disse omstændigheder bliver brugen af personalisering i din kuponmarkedsføring en tynd is, som du skal træde let på.
Betyder det, at det er bedre at opgive personalisering? Selvfølgelig ikke. Nøglen til at bevæge sig frit i marken er at sikre en ordentlig balance mellem “tab” af privatlivets fred på grund af afsløring af personlige data og fordele, som forbrugeren får i bytte.
For at tilbyde relevante tilbud, som lader dine kunder spare penge, skal du først kende dit publikum. Dette kan gøres ved at tilskynde deres samtykke til at spore deres adfærd, få adgang til deres data, bede dem om at udfylde deres profiler, præferencer eller undersøgelser. Begyndelsen på personaliseringsprocessen starter med at få en ordentlig kundedataplatform og dataene til at fodre den, definere hvilke data du vil indsamle og sikre datakvaliteten. Når disse data og kundesegmentering er klar, kan du starte med kampagnepersonalisering.
Nogle ideer til de kundedata, der skal indsamles:
- Familie status.
- Arbejdserhvervsstatus.
- Omsætning.
- Beliggenhed.
- Alder.
- Køn.
- Kontaktoplysninger og samtykke til at kontakte dem via disse kanaler.
- Købshistorie.
- Præferencer for produkter eller tjenester.
- Væsentlige datoer som fødselsdage, jubilæer mv.
Når du har CRM eller CDP på plads, fuld af kvalitetsdata, kan du forbinde din voucher management software med disse data for at bruge den til at tilpasse kuponkampagner. Du kan bruge kundedataene til at køre avancerede kampagner, for eksempel en kuponkupon med 20 % rabat til børnetøj kun til de kunder, der er baseret i Tyskland, mellem 25 og 40 år, og som har købt mindst én gang fra din virksomhed og der har børn eller har købt noget tøj fra børnekategorien før. Dette niveau af personalisering ville ikke være muligt uden en ordentlig database og kuponautomatiseringssoftware.
Hurtigt tip: Husk, at personalisering ikke kan administreres manuelt i skala. Selv i begyndelsen er det værd at investere i kuponmarkedsføringssoftware, der allerede understøtter kuponautomatisering.
Få fat i vores guide til promoveringstilpasning her.
Hvilke grænser skal du bruge i din kuponmarkedsføringsstrategi?
Udover at definere dit kampagnemål, det tilbudte incitament, målrettede segment og personliggøre din kampagne, bør du også tænke på kampagnegrænserne. Du bør huske dit målmarked og målet med kampagnen for at definere, hvilke grænser du skal bruge. Du bør helt sikkert indføre nogle grænser, i det mindste for at beskytte dig selv mod svindel. Her er nogle ideer til de begrænsninger, du kan implementere i dine kampagner:
1. Antal indløsninger pr. kunde
Definer, hvor mange gange en kunde kan bruge din kupon.
2. Samlet rabat pr. kunde
Definer, hvor stor en rabat en kunde kan få fra én kuponkode (brugt én eller flere gange, afhængigt af den tidligere grænse).
3. Kampagnens tidsramme
Definer inden for hvilken tidsramme kuponen skal være gyldig. Det kan enten være baseret på kalenderdage eller tidspunktet siden kuponen blev leveret til kunden (dette er især vigtigt for automatiske kampagner, der udløses af specifikke begivenheder). Du kan også gøre det kun gyldigt på bestemte dage eller tidspunkter på dagen.
4. Kvalificerede kunder
Du skal vælge, hvem der skal være berettiget til rabatten. Du kan for eksempel vælge, hvilket segment der skal have den rabat.
5. Rabatterede og ekskluderede produkter
Du kan vælge, hvilke produkter og produktkategorier der skal rabateres, og hvilke der skal udelukkes fra at få rabat.
6. Produktrelaterede grænser
Du kan definere, hvilke produkter der skal inkluderes i kurven for at kvalificere sig til kampagnen. Definer de kvalificerende produkter, herunder deres mængde og pris.
7. Ordreværdi & størrelse
Du kan definere den mindste ordrestørrelse og -værdi, der kvalificerer til rabatten.
8. Hvor er rabatten gyldig
Gælder det kun i fysiske butikker? Er det også gyldigt online? Måske kun på bestemte steder?
9. Kvalificerede betalingsmetoder
Definer, om alle betalingsmetoder accepteres for at få denne rabat, eller kun nogle betalingsmetoder accepteres.
10. Kampagnestabling
Hvilke rabatter kan kombineres, og hvilke udelukker andre? Hvad er rabathierarkiet? Hvis du tilbyder mere end én rabatkupon til dine kunder, bør du definere betingelserne for kampagnestabling.
11. Kampagnens overordnede grænser
Du kan begrænse hele kampagnebudgettet ved antallet af anvendte rabatter, det samlede rabatbeløb eller den samlede ordreværdi (det beløb, som rabatten blev beregnet ud fra).
Når du designer din kuponmarkedsføringsstrategi, bør du huske marketingpsykologi for at få dine tilbud til at fungere. Du kan få fat i vores gratis guide til marketingpsykologi for at komme i gang.
Begynderguide til Promotions Psychology
- Lær de tophemmelige metoder til at booste salgsfremmende kampagner.
- Tommelfinger gennem masser af testede marketing- og salgspsykologiske tricks.
- Se eksempler på, hvordan globale brands bruger marketingpsykologi i deres kampagner.
Traditionelle kuponer vs. digitale kuponer
Før vi hopper ind i distributionskanalerne, er der endnu en ting at overveje i din kuponmarkedsføringsstrategi – om du skal tilbyde online, traditionel eller en blanding af begge kuponer. Da flere og flere kunder forventer digitale kuponer, løber traditionelle forhandlere og rene onlinespillere, der ikke lever op til den forventning, en enorm risiko for at miste kunder til konkurrenterne, hvis de ikke tilbyder kuponer online. Som fremhævet af den igangværende COVID-19-krise, er digitaliseringen af detaillandskabet uundgåelig. Det betyder ikke, at du ikke kan anvende traditionelle kuponer i en trykt udgave et sted i din tragt, men at digitale kuponer simpelthen er et must, især hvis din målgruppe er teknologikyndig. Hvis du driver en murstens-og-mørtel-virksomhed, kan du blot tilbyde begge dele eller endnu bedre,
Digitale kuponstatistikker viser, at forbrugerne er 77 % mere tilbøjelige til at indløse dem end udskrive kuponer. En anden grund til at gå i retning af digitale værdibeviser er prisen. Traditionelle kuponer er mindre miljøvenlige og kræver meget flere ressourcer til udskrivning, sortering og distribution. Derudover undlader de at tilbyde detaljeret sporing, der kommer med digitale incitamenter, medmindre de er genereret ved hjælp af et digitalt system bagved.
Hvordan fordeler du dine kuponer?
Hvor du placerer dine kuponer er en stor del af din kuponmarkedsføringsstrategi. Der er mange kanaler, du kan bruge til at promovere dine kuponer. Du bør undersøge, hvor dine kunder bruger mest tid og derefter prøve disse kanaler. Du kan derefter se de åbne kurser og indløsningssatser og justere din kupondistributionsstrategi i overensstemmelse hermed. Præferencerne vil naturligvis afhænge af kundesegmentet (hovedsageligt af kundens alder og lokation), så du bør bruge forskellige kanaler til forskellige kundesegmenter. Vi har listet nogle kanalideer til dig nedenfor.
Kuponaggregeringsplatforme
Takket være hjemmesider som denne kan dine kuponer nå ud til kunder, der endnu ikke har hørt om dit brand, men som leder efter specifikke produkter. Det er en chance for at konkurrere med de største giganter og vinde nye opkøb. Eksempler: Groupon, RetailMeNot.
Hurtigt tip: Placer kuponer i den rigtige kategori, da en fejl som denne kan brænde dit budget på et øjeblik. Del også kun de kuponer, du ønsker skal blive offentlige og virale.
Kig på dette indlæg for at finde kuponplatforme, der er klar til at promovere dine kuponkoder.
E-mails
E-mail-kuponmarkedsføring har en væsentlig fordel – den kan være meget personlig. Det betyder ekstra point til deres marketingkraft og en chance for at opbygge 1:1-interaktioner med potentielle købere.
Hurtigt tip: Mens du anskaffer e-mail-adresser, skal du altid informere dine besøgende om, hvor ofte du sender dem en e-mail, og hvordan de kan afslutte deres abonnement. At vise respekt for deres privatliv gør folk mere villige til at dele deres data.
Nyhedsbreve
I stedet for blot at sende e-mails til alle kunder, kan du også sende rabatterne udelukkende til nyhedsbrevsabonnenterne for at promovere dine nyhedsbrevsabonnementer.
Sociale medier
Sociale medier kan være et godt værktøj til kupondistribution. Du kan nå dine nuværende følgere ved at skrive organisk på dit feed eller i dine historier eller bruge sociale medier til erhvervelseskampagner og placere kuponerne i betalte annoncer. Der er forskellige sociale mediekanaler, du kan bruge til at distribuere dine kuponer, for eksempel (du skal vælge dem, der er relevante for din målgruppe):
- TikTok
- Youtube
Influencers
Du kan give kuponkoder til influencerne, så de deler dem med deres publikum. Dette kan være en fantastisk måde at få adgang til nye kundesegmenter. Du kan betale dine influencers pr. indholdsstykke eller en hensættelse fra salg forbundet med deres rabatkode.
Partner hjemmesider
Hvis du har nogle forretningspartnere, kan du tilbyde specielle kuponer til deres kunder. De kunne derefter promovere dine kuponer på deres websteder, sociale medier og andre organiske kanaler. Du kan gøre det samme med deres rabatter. På den måde kan du få nogle nye kunder fra deres netværk og omvendt.
SMS
SMS-åbningshastighed er en af de højeste af alle beskedkanaler. Telefoner betragtes som personlige enheder, og kunder tjekker normalt alle beskeder, de modtager (i modsætning til e-mail, hvor de er vant til at modtage og ignorere enorme mængder spam). For at få mest muligt ud af SMS bør du kombinere det med geo-targeting. SMS giver dig en chance for at fange kunder lige foran butikken, og en kupon gør beskeden til et rigtigt incitament.
Live chat
Populariteten af live chats vokser konstant. Vi anbefaler det som et supportværktøj, der er velegnet til en moderne, teknologivenlig forbruger, og også som en god markedsføringskanal. Udover at betjene supportanmodninger kan du udnytte din live chat til at opbygge en enestående kundeoplevelse og booste salget. Hvordan? Ved at lancere flash-salg, personlige kampagner og andre kuponkampagner gennem en live chat.
Blog
Du kan placere kuponer på din blog og nå ud til dine loyale kunder, der rent faktisk læser den. Det vil også gøre aftalen søgbar for søgemaskiner.
Salgsspecifikke landingssider
Du kan oprette en landingsside for alle de kampagner og salg, du kører offentligt i øjeblikket. Du kan kombinere dem med en salgskategori, der viser alle de nedsatte produkter.
Website bannere
Du kan placere dine kuponer på hjemmesidebannere, for eksempel på hovedsiden eller en kategoriside eller endda på produktsiden.
Hjemmeside bånd
For at få dine kuponer placeret overalt på hjemmesiden og altid synlige, kan du placere dem på hjemmesidens øverste bånd. De vil altid være ved hånden, selv i kurven eller kassen, hvilket vil få handlen til at indløses oftere og vil mindske kundeafgang forårsaget af folk, der forlader kurven for at søge efter rabatter.
Sidefod
Du kan placere dine rabatkuponer i sidefoden på hjemmesiden, det fungerer godt for incitamenter til nyhedsbrevsabonnement. Du kan også tilføje et link til kampagnens vilkår og betingelser der.
Basket udsigt
Dette er en kontroversiel placering, den har både fordele og ulemper. Hvis du placerer dine rabatkuponer direkte i kurvvisningen (for eksempel som en rulleliste), kan du brænde dit marketingbudget, da kunder, der ville have købt alligevel, uden dette incitament, kan bruge kuponen og betale mindre. På den anden side kan du lukke flere køb, fordi uoverbeviste kunder kan blive overbevist om at afgive deres ordre, hvis de ser en rabat tilbudt (især en tidsbegrænset rabat), og du kan sænke kurvens afbrydelsesprocent, da kunderne ikke vil glide af til se efter bedre tilbud.
Kundecockpits (digitale tegnebøger)
Du kan tilbyde kundecockpits til loggede kunder, der viser alle deres belønninger og incitamenter, for eksempel loyalitetspoint, gavekortsaldo, tilbud, rabatkuponer, sammen med deres betingelser og gyldighedsdatoer. Dette giver klarhed og hjælper kunderne med at få overblik over, hvad de kan bruge til deres næste køb, især hvis du tilbyder mange incitamenter.
Mund til mund (henvisninger)
Du kan tilbyde rabatkuponer som en henvisningsbelønning til den ene eller begge af den, der henviser, og den henviste ven.
Betalte annoncer
Du kan indsætte en kuponkode til dine betalte annoncer, uanset om det er bannere eller endda PPC SEM-links (du kan tilføje det til metabeskrivelsen). Bliv kreativ!
Mobile app bannere
I 2022 forventes 80 % af alle kuponindløsninger at ske på en mobilenhed. Mobil er en meget vigtig salgskanal. Uanset om du tilbyder en progressiv (PWA), responsiv eller mobil version af dit websted eller en dedikeret mobilapp, skal du tilbyde dem der, hvis du ønsker, at dine kuponer skal få den synlighed. Det kan være hovedsidebanneret, en produktside eller stort set en hvilken som helst anden side, alt efter tilbud og hvem det er mest relevant for.
Pop ups
Hjemmeside og mobil pop-ups er en meget synlig placering til brug for din kupondistribution. De kan dog betragtes som påtrængende, da de dækker over det indhold, brugeren ønsker at få adgang til. Desuden kan kuponerne ikke nemt findes igen, når pop op-vinduet forsvinder. Derfor anbefaler vi ikke en pop-up for rabatkuponplacering, medmindre det er en ekstra placering, og rabatkuponen altid er synlig på hovedsiden, hjemmesidens bånd, i kurven eller anden permanent placering.
Push-meddelelser
Push-meddelelser er en fantastisk måde at distribuere rabatkuponer på, især hvis de automatisk anvender kuponen, lader kunder kopiere koden eller tage dem til kampagnens destinationsside. Ellers har de samme ulempe som pop-ups, da de ikke er permanente placeringer og, når de er læst, forsvinder (sammen med rabatkoden).
Undersøgelser
Hvis din virksomhed sender undersøgelser for at måle kundetilfredshed (f.eks. Net Promoter Score), vil incitamenter hjælpe marketingfolk til at involvere kunder i at opbygge metrics og øge chancerne for bedre konvertering. Der er to enkle taktikker, som virksomheder kan implementere:
- Send hver bruger en invitation til at dele deres mening og understrege budskabet med en kuponkode.
- Tak til alle, der delte deres mening ved at sende den unikke kupon. Kuponer kan være en del af en besked med målte resultater eller kan være et automatisk svar på en udfyldt undersøgelse.
Trykte kuponer (POS)
Du kan uddele udskrevne kuponer enten ved at sende dem med posten, lægge dem i din butik (for eksempel ved kassen), få dem uddelt af stewardesser eller andre medarbejdere i din fysiske butik. Du kan også vedhæfte dem som håndlavede beskeder til dine leverancer.
Aviser
Du kan syndikere dit reklameindhold til aviser eller betale for betalte annoncer i aviserne. Der er masser af formater, lige fra små bannere til fuldsidere eller endda foldere knyttet til avisen. Hvis der er nationale salgsarrangementer (Black Friday i USA, Glamour Napok i Ungarn osv.), har aviser eller magasiner ofte en særlig sektion med kuponer. Selv folk, der aldrig køber aviser eller magasiner, handler for dem ved den lejlighed, så det kan være en god idé at placere dine (selv online!) kuponer.
Fysiske bannere
Hvis du ønsker at få noget offline synlighed, er der masser af muligheder. Fra reklametavler, bannere i vejkanten, bannere i lufthavne, print på sporvogne eller busser til plakater, der hænger på spillesteder, er der meget at vælge imellem. Vælg det, der kan nå dit publikum bedst, ikke det, der kan nå ud til flest mennesker (det kan være dyrt og ineffektivt).
Massemedier
Fjernsyn, radio, biograf og Netflix, HBO, Hulu osv. Mange mennesker ser stadig kabel-tv og endnu flere ser streaming-kanaler eller lytter til radio (eller Spotify). Det er gode måder at annoncere for din promovering på. Husk at gøre din rabatkode meget kort og nem at huske, hvis du vil placere den i sådan en annonce, da dine seere nok ikke vil kunne notere den. Det er bedst, hvis du ud over denne annonce placerer din rabat på din hovedside, bare hvis nogen kun husker dit firmanavn og slår rabatten op online. Det samme gælder for murstens- og mørtelvirksomheder – hæng plakaten på din frontskærm, hvis du reklamerer for den i massemedier, for at gøre det nemt for folk at finde, hvis de ikke har lært koden udenad.
Foldere eller pjecer
Du kan inkludere dine kuponer i dine foldere eller aviser, hvis du udsteder nogen. Sender du for eksempel en månedsavis med nedsatte produkter, nye produkter osv. eller et magasin, kan du medtage kuponerne der.
Leveringssporing
Set fra kundens synspunkt er leveringsdetaljer en af de mest foretrukne typer e-mails. Hvorfor ikke forsyne disse beskeder med personlige kuponer?
Etiketter og prisskilte
Du kan tilføje kuponerne til etiketterne eller prismærkerne, enten i butikken eller online. Online kan du placere kuponen ved siden af prisskiltet, så kunderne ved, at der er en tilgængelig kampagne. Sørg for, at kampagnebetingelserne også er synlige.
Din SWAG-pakke
SWAG-gadgets, der er med til at opbygge din brandbevidsthed, kan omdannes til kuponer. Dette er en god idé til promovering på en begivenhed (for eksempel med dit partnerbureau, virksomhed, influencers eller VIP-kunder). Efter arrangementet kan du give deltagerne en swag-pakke sammen med en rabatkupon til næste køb.
Kuponmeddelelser
Kunder glemmer ofte de tilbud, du tilbyder, eller går helt glip af tilbuddet. For at minde dem om rabatter, der snart udløber, kan du sende dem meddelelser om udløb af kuponer. Læs mere om kuponnotifikationer i vores blogindlæg.
Omnichannel kuponoplevelse
Hver af disse kanaler kan være et godt valg, men kun når de kombineres, kan de virkelig fungere godt. Uanset hvilke kanaler du vælger at bruge, skal du huske på, at folk stræber efter en ægte omnichannel-oplevelse i disse dage. Det betyder, at de ønsker en problemfri rejse, når de skifter fra online- til offlinetilstand. Den måde, du synkroniserer din online kuponmarkedsføring med oplevelsen i butikken/offline, afgør den endelige effektivitet og resultater.
Hvordan skal kuponkoden se ud?
Dine kuponer skal være nemme at bruge, nemme at huske og gøre købsprocessen til et stykke kage for brugerne. Her er nogle universelle tips til, hvordan kuponkoderne skal se ud:
- Ikke for lang, ikke for kort – den perfekte længde af en kuponkode er mellem 8-12 tegn lang.
- Er det 0 eller O? – undgå tvetydige tegn og udelukke dem fra tegnsættet.
- Skær kuponen i stykker – del koderne i mindre dele for at forenkle valideringsprocessen.
- Husk branding og sæsonbestemte koder – koder forbundet med dit brand eller en særlig lejlighed er mere engagerende for kunderne end en tilfældig række af tal og bogstaver.
- Dine kuponkoder bør komme i alle mulige former – ext, stregkode, QR, mobil og endda print. Det brede udvalg af kuponformater, du leverer til kunden, omsættes til mange validerings- og indløsningspoint, de kan bruge.
- Nem at kopiere – sørg for, at kunder nemt kan kopiere og indsætte kuponkoder. Tving dem aldrig til at indtaste kampagnekoderne manuelt.
Du kan lære mere i vores guide om, hvordan du sikrer en fantastisk kuponvalideringsoplevelse .
Hvordan BAEMIN Vietnam håndterede over 60 millioner indløsninger på et kuponhungrende marked
Mad levering
Vietnam
Hvordan designer du dine kuponkodeannoncer (placeringer)?
Kuponannoncedesign er en vigtig del af din kuponmarkedsføringsstrategi. Der er fire trin til at designe kuponannoncer, der konverterer:
- Kuponannoncedesignet bør fange opmærksomheden .
- Du skal angive en udløbsdato for kampagnen . Korte tidsrammer konverterer bedre end længere, da de skaber en følelse af uopsættelighed og FOMO.
- Skriv klare og præcise beskeder . Hvis din kampagne lyder kompliceret, vil færre mennesker bruge den.
- Design en fristende opfordring til handling , for eksempel “Gør krav på din aftale” eller “Spar penge nu”.
Her er nogle rigtige eksempler på iøjnefaldende online kuponer:
Hvordan designer du dit websted og din mobilapps brugergrænseflade, så den kan rumme kuponer?
Vi har samlet kuponkampagner UI & UX best practices sammen med eksempler fra topmærker i et separat blogindlæg . Det er en lang læsning, men hvis du har brug for at designe dit websted og din mobilapp til at rumme kuponkampagner, anbefaler vi det stærkt. Den indeholder et sæt bedste praksis, som du også kan videregive til dine UX/UI-designere som et krav.
Hvordan administrerer du dine kuponkampagner?
Teknologistakken er grundlaget for din kuponmarkedsføringsstrategi. Du kan starte med en simpel kuponsoftware, der giver dig mulighed for at oprette en kuponkampagne med begrænsede muligheder. Du kan endda starte med at generere en liste over randomiserede koder og sætte dem op i din prissætningssoftware som kuponkoder, der vil generere en simpel rabat, lad os sige $20 i rabat. Når det begynder at blive mere kompliceret, er hvis du f.eks. vil:
- Skaler din kampagne.
- Udløs kuponfordelingen og tildelingen baseret på bestemte begivenheder.
- Begræns din kampagne yderligere og skab komplekse scenarier.
- Tilslut kuponsoftwaren til andre softwareapplikationer.
- Tilpas dine kampagner.
- Spor og A/B-test dine kampagner.
- Administrer andre typer kampagner (loyalitetsprogrammer, henvisningsprogrammer, gavekortkampagner, giveaways eller indkøbskurvkampagner) og kombiner eller stable kampagner.
I så fald skal du bruge et mere avanceret voucher management system.
At have et specialiseret kuponstyringssystem vil spare dine udviklere for en masse tid og ressourcer samt reducere din time-to-market sammenlignet med at bruge en begrænset kuponsoftware eller udvikle en skræddersyet løsning. Hvis du overvejer, om du vil bygge eller købe et kuponstyringssystem, kan du læse vores blogindlæg, der sammenligner disse to muligheder .
Hvad skal et godt kuponstyringssystem have?
1. Support til mange kampagnetyper
Du bør være i stand til at lancere forskellige kampagner fra én kampagnestyringssoftware, for at kunne administrere dem ét sted og kombinere og stable forskellige typer kampagner. Du bør have mulighed for at lancere rabatkuponer, vognkampagner, gavekort, henvisnings- og loyalitetsprogrammer fra én software.
2. Avanceret kampagnetilpasning
Du bør være i stand til at oprette kundesegmentering, kampagnereglerne og begrænsninger baseret på alle data. Dette giver mulighed for personalisering, når du forbinder alle dine datakilder.
3. Indløsningsvalideringsmekanisme
Din kuponstyringssoftware bør kontrollere, om en kundeprofil og aktuelle kontekst er berettiget til en rabat. Det bør også gemme detaljerne om vellykkede eller mislykkede indløsninger og potentielt give dig besked, hvis svigagtig adfærd opdages. Du bør nemt kunne forbinde indløsningsprocessen med hvert kundekontaktpunkt for at gøre kampagnerne til virkelig omnichannel.
4. Indløsning rollback mekanisme
Du bør have mulighed for at annullere en indløsning, hvis den blev givet til en ikke-kvalificeret kunde.
5. Import af kundedata eller CRM-integration
For at tilpasse kampagnerne skal du have kundedataene tilgængelige fra din voucher management software. Du kan enten importere de relevante oplysninger eller forbinde de to systemer: kuponstyringssoftware og dit CRM-system. Forbindelsen med CRM er afgørende for at køre kampagnerne og rapportere om deres resultater.
6. Kundesegmentering
For at tilpasse eller bedre målrette dine kampagner bør du være i stand til at oprette kundesegmenter, både statiske og dynamiske.
7. Kampagnegrænser
Du skal kunne indstille, hvem der er berettiget til hvilken forfremmelse og i hvilken sammenhæng. For at blive virkelig kreativ har du brug for fleksibiliteten til at oprette valideringsregler baseret på:
- Publikum
- Ordrestruktur og volumen
- Budgetbegrænsninger
- Kundens placering og enhed
- Købshistorik og aktivitet i butikken
- Indløsningshistorie
- Markedsføringstilladelser
- Tilpassede attributter (metadata)
Du bør være i stand til at blande forskellige valideringsregler for at skabe mere målrettede kampagner og beskytte dig selv mod unødvendigt forbrug eller svindel.
Din kuponadministrationssoftware bør give dig mulighed for at kontrollere kampagnebudgettet ved at opsætte sikkerhedsgrænser, der automatisk deaktiverer din kampagne. Det bør være muligt at sætte budgetbegrænsninger baseret på:
- Samlet diskonteret beløb
- Samlet ordreværdi
- Samlet antal indløsninger
- Samlet indløst gavebeløb
- Indløsninger pr. kunde
- Indløsninger pr. kunde i en kampagne
- Indløsninger pr. kunde pr. dag
- Kampagnens tidsramme
8. Kundecockpits
Du bør være i stand til at trække data fra dit kuponstyringssystem for at skabe kundecockpits, hvor dine kunder vil se alle deres belønninger og incitamenter fra alle kampagner, du kører. Dette vil tage varmen fra kundesupportagenter ved at hjælpe kunderne med at betjene sig selv.
9. Landing pages creator
En landing page creator, der opretter responsive hjemmesider, er rart at have. Landing pages creator fremskynder i høj grad time-to-market og lader marketingfolk selv oprette kampagnerne. Den skal indeholde et par sideskabeloner, genbrugelige widgets og e-mail-indsamlingsformularer. Det skal have branding-muligheder.
10. Branding muligheder
Du bør være i stand til at tilføje din branding til landingssiderne, beskederne og kundecockpitterne. Hvis du ønsker at tilpasse din front-end fuldt ud, bør du kigge efter en kampagnemotor, der giver ren back-end-funktionalitet og nemt kan oprette forbindelse til enhver front-end. Dette er tilfældet med API-first promotion engines. Hvis du vil bruge indbyggede frontend-funktioner, for eksempel e-maildesigner, landingssidedesigner, skal du sørge for, at disse kan tilpasses.
11. Omnichannel & automatiseret distribution
For at engagere kunder i den rigtige kontekst og på det rigtige tidspunkt, bør du være i stand til at distribuere dine kuponer omnichannel til alle mulige eksisterende og fremtidige kanaler. Hvis du kan administrere dine kuponkampagner og distribuere dem fra ét sted, vil det hjælpe dig med at distribuere dem hurtigere og bevare meddelelses- og datasammenhæng på tværs af platforme.
Du bør være i stand til at automatisere incitamentsleveringen, for eksempel baseret på nogle triggere, såsom en kunde, der går ind i et specifikt segment eller udfører en bestemt handling på dit websted.
12. Masseopdateringer
For at gøre dit arbejde mere effektivt, vil du måske have mulighed for at oprette masseopdateringer – ændre eller deaktivere flere kuponer eller kampagneniveauer, uploade kunder eller produkter i bulk.
13. Self-service marketing-venligt dashboard
Det er et must at have en kampagneeditor, der kan bruges af marketingfolk uden at skulle programmere hver kampagne.
Marketingfolk, salgs- og kundeservicemedarbejdere skal f.eks. være i stand til:
- Find og deaktiver en enkelt kupon.
- Tjek enkeltbrugervisningen for at se kundens historik.
- Skift hurtigt kampagnemekanismen som svar på eventuelle lovkrav eller konkurrentlandskab.
- Dobbelttjek valideringsmekanismen i tilfælde af en kundeklage.
- Returner pengene til et gavekort i tilfælde af refusion.
- Start et flash-udsalg med et par klik for at nå det daglige turnaround-mål.
14. Rollebaseret adgangskontrol
Din kuponstyringssoftware bør give dig mulighed for at etablere roller og adgangsflow for dine teammedlemmer for at forhindre uautoriserede ændringer. Teammedlemmer fra kundeservice bør ikke kunne lancere nye kampagner, men de bør tildele en “undskyld” kupon til en kunde. Junior marketingfolk bør ikke være i stand til at give 50 % rabat på hele beholdningen, men de bør være i stand til at udarbejde en præstationsrapport fra A/B-testede kampagner. Du bør være i stand til at oprette specifikke læse/skrive, skrivebeskyttet, ingen adgangstilladelser for hvert teammedlem eller partner.
15. Sporing og rapportering
Du bør være i stand til at få lidt indsigt i effektiviteten af eksisterende kampagner, så du kan planlægge de næste bedre. Den mest effektive løsning er at lade dine marketingfolk spore enhver reklamekampagne uden at spilde udviklernes tid. Derfor bør din kuponstyringssoftware have indbygget sporing, der ikke kræver en opsætning udført for hver kampagne.
16. Træning og dokumentation
Sørg for, at din kuponstyringssoftware har en opdateret, forståelig manual, så dine medarbejdere/kolleger kan bruge den som selvbetjening.
17. Overholdelse af lovkrav
En af de vigtige ting, du bør huske på, er at involvere den juridiske afdeling i at sikre, at datalagringen, -behandlingen og alle samtykker, de indsamler, er i overensstemmelse med de lokale love. Husk, at det måske ikke er de love, der gælder for din virksomhed baseret på din placering, men lovene i de lande, hvor dine kunder befinder sig. Dette kan være meget komplekst, hvis du har en international forretning online, med mange kunder, der kommer fra forskellige lande.
Et par emner at være på toppen af:
- Urimelig og vildledende handelspraksis.
- Det kan være forbudt at have en udløbsdato på gavekort i nogle lande/stater.
- Privatliv og datasikkerhed – mange lande har forskellige regler for datalagring og -behandling.
- Skattemæssige konsekvenser.
18. Reducer vedligeholdelses- og driftsomkostningerne til et minimum
Udviklernes tid er ikke billig. Der er mange vigtigere projekter i dit efterslæb end simple ændringer af kampagnerne, som potentielt kan udføres af dine marketing- eller salgsafdelinger. Du bør sikre dig, at den løsning, du implementerer, reducerer vedligeholdelses- og driftsomkostningerne til et minimum.
Den bedste måde at gøre det på er at gå efter en API-først løsning. API-baseret kuponstyringssoftware vil gøre implementering af alle de tidligere nævnte funktioner hurtigere og billigere samt give mulighed for masser af tilpasning.
Hvordan måler du din kuponkampagne ROI?
Der er et par målinger, du bør implementere for at måle succesen af dine kuponkampagner.
Indløsningsmålinger
Hver indløsning skal spores og indeholde følgende detaljer:
- Om det lykkedes eller mislykkedes.
- Kunde, der har indløst koden.
- Dato og tid.
- Kuponkode, kampagne og indløsningskanal.
- Ordreoplysninger (indkøbskurvsindhold, leveringsmetode osv.).
Kunde detaljeret visning
Det er meget indsigtsfuldt at have et 360 graders kundeoverblik. Du bør være i stand til at se al købshistorik, indløste kuponer, gyldige kuponer pr. kunde.
Fordelingsrapporter
For at se, hvordan dine kanaler klarer sig, bør du kunne få adgang til distributionsrapporter med åbne rater (OR) og klikfrekvenser (CTR).
Kampagneoversigt
Du bør være i stand til at se kampagnedetaljerne på et øjeblik, herunder antallet af genererede koder, brugte koder, nuværende saldo og dens varighed. Det ville også være nyttigt at se den gennemsnitlige kurvværdi og volumen fra alle køb i denne kampagne. Det ville være nyttigt at kende det samlede antal indløsninger pr. enkelt kupon, kampagne, bruger eller globalt incitament. Du bør også være i stand til at spore ændringer foretaget i kampagnerne (især vigtigt, hvis flere personer kan få adgang til kuponadministrationssoftwaren).
Hvordan optimerer du din kuponmarkedsføringsstrategi?
Der er et par måder at optimere din kuponmarkedsføringsstrategi på. De fleste af dem er baseret på trial and error og kræver, at du måler resultaterne, så implementering af sporing er grundlaget for det. Der er to hovedtilgange til at optimere kuponkampagner:
1. Lancering af mindre kampagneeksperimenter
At lave en testkørsel med mindre segmenter kan hjælpe dig med at afgøre, hvilke strategier der er de mest effektive. Dette kan også være med til at forhindre dig i at tilbyde en rabat, der er for stor og skærer i dit overskud.
I begyndelsen kunne du køre små kampagner med diversificerede parametre, såsom rabatværdi, type og varighed. Du skal være tålmodig og opmærksom på, at det vil tage lidt tid og adskillige eksperimenter at finde ud af, hvad der fungerer bedst for din virksomhed.
2. A/B-test
Denne er mere kompliceret, da den kræver dedikeret software, der vil vise forskellige kampagner til forskellige mennesker på en randomiseret måde. På den anden side er resultaterne mere ligetil og opnået på en mere pålidelig måde, end hvis du blot lancerede små eksperimenter. Hvis du har eller kan betale for software, der giver dig mulighed for at A/B-teste dine kampagner, mener vi, at dette er den bedste måde at optimere dine kampagner på.
Hvordan forhindrer man kuponsvindel og -misbrug?
Her er en kort liste over tips til at forhindre kuponsvindel:
- Generer svære at knække koder. Prøv Voucherify gratis kodegenerator .
- Begræns antallet af kuponindløsninger.
- Kontroller kuponaktivitetsperioden.
- Tildel unikke koder til enkeltkundeprofiler.
- Indfør budgetmæssige grænser.
- Brug kurv- og ordrebaserede kuponindløsningskriterier.
- Introducer e-mailbekræftelse for digitale tilbud.
- Invester i adfærdsanalyser for at opdage mistænkelig aktivitet.
- Overvåg IP-adresser med et web-beacon.
- Opret geo-placerede kuponer.
- Overvåg indløsninger for at opdage mistænkelig adfærd.
- Kontroller kuponfordelingen.
- Brug et iscenesættelsesmiljø til at teste kuponer.
- Styr adgangen til din kuponadministrationssoftware.
- Afslør ikke alt.
Hvis du vil lære, hvad hvert af disse punkter betyder i praksis, kan du læse vores artikel om, hvordan du forhindrer kuponmisbrug og svindel .
Kuponkampagneinspiration med eksempler
Du kan finde inspiration til rabatkuponkampagner sammen med bedste praksis og tips i vores Inspirationsbibliotek .
Resumé
En god kuponmarkedsføringsstrategi kræver et omfattende kuponstyringssystem, der kan forbindes med forskellige datakilder og distributionskanaler. Det skulle også gøre det muligt at lancere personlige og let håndterbare kampagner i stor skala.
Kuponstyringssoftwaren er grundlaget for at lancere effektive kuponkampagner. Du bør starte med at planlægge dine krav, finde den rigtige software og derefter lancere og optimere dine kampagner. Vi håber, at denne guide hjælper dig med at gennemgå alle faser fra planlægning til implementering af din næste succesfulde kuponkampagne.